Løpe Sentrumsløpet? Test denne økta!!

Nå nærmer Sentrumsløpet seg med stormskritt og du har ca.5 uker igjen til den store dagen. Er målet ditt å   løpe under 40 min, kan jeg anbefale deg denne økta som jeg selv prøvde i dag på min super mølle. Våren er jo kommet for fullt og de fleste løpeturene tar jeg ute i det flotte veret vi har fått her i Oslo de siste dagene. Herlig!! Men av og til er det OK og teste formen litt under kontrollerte forhold, som å løpe på tredemølle.

Etter at jeg la ut denne økta på morningen 14/3 har jeg fått mange spørsmål fra løpere som ønsker å løpe under 50 min. Hva skal vi gjøre ?Hvor fort skal vi løpe? Lød spørsmålene.

Jeg startet med oppvarming i 15 min på farten 5.00 min/km , men har du som mål å løpe under 50 min kan du varme opp 3 km på 6.10 min/km. Deretter skrudde jeg farten opp til 3.55 min/km og løp i 4 km.

Du som har som mål å løpe Sentrumsløpet under 50 min kan løpe 4 km på 4.55 min/km. Avsluttet økta med 3 km på 6.10 min/km. Greier du denne økta uten å bli "sur" (bygge opp for mye melkesyre) lover det bra for en tid under 50 min på Sentrumsløpet.

Lykke til med økta!!

Fart               Hastighet

3 km              6.00 min/km

4 km              4.50 min/km

3 km              6.00 min/km

 

Trenger du råd og veiledning på hvordan nå din mål som løper så ta gjerne kontakt med oss i Team kristiansen. Vi kan hjelpe deg å nå målene!!

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits