hits

Hvorfor trene hofteleddsbyerne?

IMG_5029

Jeg forstr sprsmlet fra mange trimmere, men jeg skal prve svare p vegne av oss lpere. Det er lurt og ha sterke hofeteleddsbyere om du har tenkt lpe lengere lp (fra 5 km og oppover mot maraton) Er du sterk her vil du greie holde lengden p steget ditt lengere og du vil dermed greie lpe fortere. S det er lurt og legge inn litt trening for den muskelen. Dessuten er hofteleddsbyerne med p holde deg oppreist og for at du kan lfte beina og bevege deg bare til vanlig bruk. Det er hofteleddsbyere som forbinder ryggsylen med beina og det er derfor viktig at de er trente og tyelige.

Har du drlig trente hofteleddsbyere kan det fre til:

  1. Lite elastiske hofteleddsbyere kan fre til at magen buler ut. Da hjelper det ikke trene magen, du m ogs trene hofteleddsbyere.
  2. Stramme hofteleddsbyere hemmer bevegeligheten i hofta og det kan fre til at lpere kan slite med noe mer motstand og muskelstivhet
  3. Hofteleddsbyere har stor betydning for holdningen. Det er de som bestemmer hvor mye du svaier i korsryggen. Er hofteleddsbyere stramme og korte kan bekkenet vippes frem og svaien i korsryggen blir ekstra stor.
  4. Magen kan bule ut ved stramme hofteleddsbyere, det samme kan skje med baken den kan bli slapp dersom hofteleddsbyere ikke er trent
Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar