hits

vre trygghetssonen din hvor er den?

720x288xSir,P20Roger,P20Bannister.jpg.pagespeed.ic.2lZDLDR1kL

Denne bloggen har jeg skrevet fr, men jeg fr tilstadighet sprsml om dette temaet, s jeg legger den ut slik at dere som ikke fikk den med dere sist har muligheten n. Dette er et viktig tema for alle som har lyst til lykkes, uansett p hvilken arena vi snakker om. Etter at du har lest denne bloggen, tenk over hvordan du tenker og jobber. kanskje du kan lre noe av dette? Lykke til!!

I en tidligere blogg har jeg skrevet om din nedre grense for trygghetssonen, n skal jeg ta for meg den vre grensen. Den grensen hindrer oss i utnytte vre ressurser "maksimalt". Jeg har fr nevnt at en av hovedrsakene til at vi rammes av blokkeringer er vr indre motstand nr vi nrmer oss den vre grensen for trygghetssonen vr. Vi blir ofte blokkert av mten vi tenker p. Dersom vi ikke frst greier tenke en dristig tanke er det mer eller mindre umulig gjennomfre en dristig handling. Selv lrte jeg dette av Willi Railo. Ha fikk meg til tenke dristige tanker (som for eksempel sette Verdens rekorder p lange lp)   og ved tenke og jobbe med og tro p disse tankene, greide jeg etter hvert oppn disse grensesprengende handlingene. Alts sette verdensrekorder.

Vi har gang p gang sett hvordan vre tanker setter en vre grense for vre prestasjoner. Men flelsene vre fungerer som bremseklosser og kan vre med senke den vre grensen vr.

Flelsene kan deles i to hovedpunkter:

  1. Redsel for fremgang, gjr at vi ikke tr vinne. rsaken til denne indre motstand kan vre flere.
  2. Manglende flelsesmessig akseptering av hye niver. Mange kan ikke flelsesmessig akseptere et hyt niv hos seg selv. Det er like viktig at men flelsesmessig og tankemessig aksepterer et hyt niv.

 

Den vre grensen er ikke objektiv, den er i hyeste grad personlig. Det kan vi lett se i idretten. Da det frst var en som greide lpe fortere enn drmmegrensa som var 4 min p en engelsk mil, var det mange som fulgte etter og gjorde det samme. Det hjalp alts at en gikk foran og gjorde det, slik at flere torde og tenke tanken p gjre det. Hva kan du gjre for forbedre din mentale standard?

  1. Husk det er vanskelig prestere bedre enn den mentale tilstanden din.
  2. Nr du har hevet din mentale standard, kommer du til mte motstand i deg selv. Den skal du overvinne.
  3. Tankekulturen din er viktig.
  4. Husk det er mulig og sprenge grenser!!
  5. Ikke vr redd for mislykkes!
Kilde: Willi Railo
Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar